Webkamery Počasí Lanovky aktivní

Objevte Zvířátkovou stezku, Moravskou boudu a Pevnost

Už ten název zní hodně zajímavě. Budete mile překvapeni, co během tohoto opravdu nenáročného a přitom velice krásného výletu spatříte...

Stručný popis výletu:
Autobusem vyjedete ze Špindlerova Mlýna - z autobusového nádraží, nebo nejlépe s Gotaxi na Špindlerovu boudu (osobní auta mají zákaz vjezdu). Ze Špindlerovy Boudy jdete směr Petrova Bouda. Pod Petrovkou však odbočíte směr Moravská bouda. Procházíte Zvířátkovou stezkou - směr Moravská bouda - 1225 m n. m. Z Moravské boudy se vracíte stále z kopce přes Pevnost a Davidovy boudy zpět do Špindlerova Mlýna.

Stručný popis trasy:
Špindlerův Mlýn - autobusové nádraží - linka Špindlerův Mlýn - Špindlerova Bouda - busem 9 km → Špindlerova Bouda -  směr Petrova Bouda - 1,5 km → Rozcestník Pod Petrovou boudou - odbočit doleva  - Zvířátková stezka KRNAP →  Moravská bouda - 800m
zpět:  směr Špindlerův Mlýn → 1.6 km - odbočka na Pevnost →  - 850 m od Pevnosti - autobusová zastávka Davidovky - směr Špindl →  900 m další autobusová zastávka směr Špindl - Dívčí lávky → směr Špindlerův Mlýn - centrum - 2,4 km.

Celková délka a trvání: 8 km / cca 3 - 4 h  (Špindlerova bouda - Moravská bda - Špindlerův Mlýn - centrum)
Převýšení: stoupání  58m, klesání  510m
Náročnost: 2/5 nízká, vhodné pro děti
Občerstvení na trase: ANO - Dvořákova bouda, Moravská bouda, Špindlerova bouda...
Pěší túra s dětmi: Ano
Horské kolo: Ano
Dětský kočárek: s trochou odvahy, na několika místech budete přenášet. Vezměte - půjčte si dětskou krosnu. S kočárkem to sice dáte, ale obtížněji.
Autem: není povoleno - Krkonošský Národní Park. Pouze Gotaxi nebo autobus.

Je dobré vědět:

• Počasí na Moravské a Dvořákově boudě - on-line webkamera zde

• Ideální pro rodiny s dětmi. Krásný, ale nenáročný výlet. Většinu výletu jdete s kopce.

• Pro výjezd na Špindlerovu boudu použijte Gotaxi. Cena 400.- Kč / 8 osob. Přizvěte další turisty a nemusíte čekat na přeplněný bus.

• Gotaxi - tel. +420 774 800 006 uložte si do telefonu, pokud by Vám nebo dětem docházely síly.

• Jízdní řád Špindlerův Mlýn - Špindlerova bouda - ZDE - jízdné 50.-Kč / osoba.

• Počasí na horách se často náhle mění. Mějte s sebou vhodné oblečení pro případ nepříznivého počasí.

• Horská služba - tel +420 1210 - non stop. Uložte si do telefonu pro případ úrazu, nehody, nebezpečí.

• Nacházíte se v prvním ochranném pásmu Krkonošského národního parku. Prosíme vás: chraňte přírodu, nevstupujte mimo značené cesty, netrhejte květiny a neodhazujte odpadky.

Detailní popis trasy:
Výlet začnete na autobusovém nádraží ve Špindlerově Mlýně. Na pravidelné lince Špindlerův Mlýn - Špindlerova Bouda nastoupíte do autobusu, který jezdí v pravidelných časech na Špindlerovku.

Mapu výletu a převýšení naleznete dole na stránce a výlet začíná právě od Špindlerovy Boudy. Z parkoviště u Špindlerovy Boudy se vydáte po červené směr Petrova Bouda a dále Moravská Bouda. Na rozcestníku Pod Petrovovou boudou se dáte po zelené směr Moravská bouda.
Zvířátková stezka u Moravské boudy.

Nyní buďte bdělí, na této přírodní stezce v délce 800m je vybudován projekt Správy Krkonošského národního parku, kterým se snaží turistům přiblížit zvířenu Krkonoš v podobě krásných, ručně vyřezávaných dřevěnných soch zvířat v životní velikosti. Všechny sochy jsou dubové. Jelen, liška, zajíc, veverka, tetřev, straka, kuna, krkavec, sluka, zmije a mnoho dalších zde můžete najít a shlédnout při procházce této stezky. Věřte, že vaše děti budou nadšené touto trasou. Můj dík patří Správě Krkonošského národního parku za tento vynikající počin. Na Moravské Boudě vám vřele doporučujeme zastávku na občerstvení.

Moravská bouda vás mile překvapí skvělým gurmánským zážitkem v podobě typických krkonošských receptů a jídel. V restauraci je možno využít dětský koutek a Wi-Fi. Velice příjemné prostředí, super kuchyně, ochotný personál, přátelský a profesionální přístup provozovatelů vás nabije k dalšímu pokračování.
Nyní už jdete z kopce.
Jakmile vyjdete z lesa pod Moravskou boudou, nacházíte se v Sedmidolí. Rozprostře se pod vámi nádherný výhled na panoramata Krkonoš, Kozí hřbety a údolí Špindlerova Mlýna.

Opravdová nádhera!

Míjíte apartmánové bydlení Davidovy boudy a vstupujete do lesa. Všimněte si, jak se příroda mění s tím, jak sestupujete do údolí.
Musíte ale ještě navštívit velice zajímavý skalní úkaz s jedinečným výhledem - Pevnost (německy Festungshübel). Přímo na vrchol nevede žádná značená cesta, proto použijte naši mapu dole.
Asi 300m pod Davidovkami odbočíte doprava směr Slunečná (dnes krásný, moderní rodinný dům) a půjdete cca 100m kde objevíte doleva (na jihozápad) dřevařskou cestu do lesa. Touto cestou se vydáte cca 350m směr Pevnost. Samotný vrchol, ač zdálky vypadá nenápadně, nabízí krásný rozhled. Vylézt na tyto skální útvary není nijak náročné a odměna stojí rozhodně za to: kruhové výhledy na Vysoké Kolo, Mužské kameny, Dívčí kameny, Špindlerovku, Malý Šišák, údolí Bílého Labe, Kozí hřbety, Sněžku, Špindlerův Mlýn, Medvědín, Zlaté návrší a Labský důl. Pevnost leží ve III. zóně KRNAP, tj. bez omezení přístupu. Díky tomu lze využít i lesní cesty a průseky na jihovýchodním svahu a výstup o asi 1 km zkrátit, stejně tak i cestu zpět.
Jste tedy zpět na žlutém turistickém značení a vydáváte se dolů do Špindlu. Zhruba po 1 km křížíte silnici.
Pokud jste unaveni, můžete zde počkat na autobus (linka Špindlerovka - Špindlerův Mlýn), případně velké únavy zavolat GoTaxi.
Pokračujete dále po žluté směr Dívčí lávky, kde je opět další zastávka autobusu a pokračujete po modré směr Špindlerův Mlýn okolo restaurace Myslivna, míjíte lanovku Medvědín a vám doporučím zastávku ve Srubu pod Medvědínem. Po tak náročné túře si zasloužíte luxusní lokální speciality!
Udělal vám tento výlet radost? Věřím, že ano. Doporučujeme vám ho zopakovat také v zimě a nezapomeňte si vzít s sebou sáňky! Co vy na to?
Díky za zprávu, jak se vám tip na výlet líbil!

Martin - SPINDL.info

Výlet - Moravská bouda

Pokud jste v článku našli chybu nebo byste ho rádi doplnili Vaší recenzí, nápadem, zajímavým tipem nebo radou, napište nám prosím - ZDE.
Vaše poznatky rádi je předáme i ostatním ;-)
Velice Vám děkujeme Vám za zpětnou vazbu. Tvořte s námi společně web www.Spindleruv-Mlyn.com!